dinsdag 11 juli 2017

En als.

En als ze boven alle sluizen open hebben gezet en de regen met bakken uit de lucht komt is het het moment om eindelijk weer eens een blogje te schrijven en iedereen te bedanken die een lieve reactie schreef naar aanleiding van de geboorte van onze kleindochter Lisa.



Nog een foto genomen op 28 Mei de dag dat ze geboren is, het was al een flinke baby en ze doet het nog steeds goed.

Dus toen alles een beetje rustig was konden  Opa en Oma weer eens de hort op.

Dit keer was er voor Denemarken gekozen en ook al was het weer niet zo mooi toch hebben wij veel gezien en kan ik zo genieten van de taal.



En



van de oude huizen


met de enorme rozenstruiken en vraag mij dan af hoe doen ze dat.
Komt het van het snoeien of praten ze met de bloemen want dit was een en al bloem.


Prachtige kerken in overvloed en ik kan het niet laten maar moet altijd even naar binnen om van de rust en stilte te genieten.


Naast deze kerk het kerkhof als een park zo mooi en zo verzorgd.


En hier zie ik mij al zitten met mijn borduur en quiltwerk.
Een paradijsje aan een riviertje.


Toch is niet alles oud en lief want deze koude mannen zitten op hun gemak en kijken uit over de zee bij Esbjerg.


En luxe is er ook te vinden.
Denk nou niet o is ze met die boot gegaan nou dit soort scheepjes is echt niets voor mij.
Als ik dit zie vraag ik mij af "wat heeft een mens nodig".

Nou ik gewoon draadjes lapjes naalden en soms een patroontje.
en dan kan ik blij worden als ik thuis gekomen 


een deel van mijn vakantie werkjes op tafel kan leggen en al een beetje kan zien hoe het gaat worden.

Dat heb ik nodig en daar wordt ik gelukkig van.

Hele fijne week allemaal.
Groeten
Marga

8 opmerkingen:

Frederika zei

Na héérlijk genieten van jullie kleinkind er op uit. Denemarken heeft prachtige plekjes.
Je bent al een mooi eind op weg met je quiltwerkje. Mooi hoor

Elizabeth zei

Ha Marga, ik lees je reactie op m'n blog en ik denk... wat heb ik lang geen berichtje meer van Marga gezien! Blijkt dus dat ik er eentje gemist heb...
Jullie waren heerlijk in Denemarken! En ik hoef echt niet te vragen of je genoten hebt.. Je bent een gezegend mens als je het kunt doen met de kleine vreugden van het leven.
En dat vind ik ook zo leuk aan je blogberichten... genieten van het alledaagse wat zo bijzonder kan zijn! Ik ben nog nooit in Denemarken geweest, maar zou er zò zin in krijgen. En dat blauwe patchwork..., mmm zou er verliefd op worden!
Maar het mooiste van alles is natuurlijk dat kleine Lisa-wondertje...

Groetjes, Elizabeth

Floor zei

Lijkt me heel mooi daar in Denemarken, kan me voorstellen dat je genoten hebt. Daar kon je je lieve kleinkindje wel even voor alleen laten. Hoewel... alleen...
Wat is het toch heerlijk hè, dat we ons al gelukkig en tevreden kunnen voelen van wat lapjes en naald en draad.
Nou, ik moet wel zeggen, gezondheid hoort daar ook bij hoor.
Maar dat geldt vast ook voor jou.
Groetjes,
Floor

Guusje, zei

Wat een heerlijke vakantie hebben jullie gehad. En wat een leuke foto van jullie kleindochter en jezelf. Je quilt is mooi.

Marjan zei

Alsnog reuze gefeliciteerd met jullie prachtige kleindochter! Het vorige blogje heb ik gemist (toen waren we op reis....). Wat leuk die foto van jullie saampjes.
Heerlijk zo'n reisje naar Denemarken! Leuk he dat bord van de kruizende fietsers. Wij zijn ook eens naar Denemarken geweest en toen viel me op dat de geschreven tekst regelmatig op Nederlands lijkt. Maar zodra er gesproken werd, snapte ik er niks meer van! *Ü*
Die foto met vakwerkhuizen is die genomen in Ribe?
Groetjes weer

miekequilt zei

Wat een mooie foto van jou en kleindochter. En je noemt wat velen van ons nodig hebben: draad, garen en lapjes. En wat kunnen we daar vreselijk gelukkig mee zijn.

Will en Bob zei

Ja, Denemarken is een prachtig land, maar het is al weer heel wat jaartjes geleden dat wij er op vakantie waren.
Wie weet volgend jaar..
Ook wij genieten van onze kleindochter Sofie, heerlijk zo'n kleine baby. Ook met haar gaat het prima.
Wij waren in Limburg op vakantie, zodat we Sofie en haar ouders gemakkelijker een bezoekje konden brengen.
Groetjes Will

Willy zei

Leuke foto van oma en kleindochter samen. Fijn dat jullie toch nog op vakantie zijn geweest. Er zijn veel mooie plekjes in Denemarken en de begraafplaatsen worden erg goed onderhouden.
Groetjes,